Trad Talk Forums banner
21 - 40 of 44 Posts
Ik zit in hetzelfde schuitje als Portlylawman. Ik jaag al enkele jaren met recurve- en compoundbogen, in hetzelfde jaar. Deze zomer vond ik het erg ongemakkelijk om een goed vizierbeeld te krijgen met mijn compound, zelfs toen deze was teruggebracht tot 50 pond. Dus mijn Borders zullen de basis voor me dekken.

Ik probeer nog steeds genoeg moed te verzamelen om met de oude Provantage van mijn vader te gaan jagen. Hij schoot er vroeger een 2219 mee met een 200 grain snuffer uit die boog. Ik kan hem nu nauwelijks terugtrekken. Misschien ga ik hem nog eens bezoeken en schiet ik hem een paar keer met mijn vingers. Ik weet dat hij er vroeger veel herten mee heeft geschoten.

Probeerde in de jaren 70 een kickstand boog. Heb er een heleboel herten mee gedood. Heb hem nog ergens en heb er in SD mee gejaagd op speed goats en mulies in de hoge woestijn.
Nooit veel voor me gedaan. Opgegroeid met het schieten met glasbogen. Het duurde ongeveer een uur om hem af te stellen en 10-12 pijlen op 75 meter op een 10-inch papieren bord te raken met vingers. Schoot ongeveer net zo goed als mijn Hawken met buckhorn vizieren. Voelde nooit als boogschieten voor mij.
Als je vlees nodig hebt en lage hertendichtheden hebt, zou ik er een schieten, denk ik. String geweer... Nee, ik heb er nooit aan gedacht om die door het bos te dragen. Schiet gewoon een 30lb kickstand boog.

HH~

Sterker nog, ik heb net een dozijn pijlen uit mijn Blackwidow geschoten.
Ik moet zeggen, ik verkies hem eigenlijk boven mijn Satori.
Ook al kreeg de Satori een 2e set ledematen voor 3D/oefening.
Zelfs met mijn gezondheidsproblemen van de afgelopen 2 weken, hou ik gewoon meer van het gevoel van de BW.

Hopelijk kom ik weer in de flow voor Halloween.
Zo niet, dan krijgt de compound de voorkeur.

Het zal zijn wat het zijn zal.
Geen schoten vorig jaar, boog of geweer.

Misschien een vergelijkbaar jaar LOL

Ik begrijp echt niet waarom iemand ervoor kiest om met een compound in plaats van met een kruisboog te jagen, tenzij kruisbogen in hun staat niet legaal zijn.

Om duidelijk te zijn, ik heb een hert met een kruisboog genomen - als je hertenvlees wilt, zijn ze een goede keuze.
De ene is boogschieten, de andere niet. Het is appels en peren.

De betreurde Flip Pallot zei ooit tegen me: "Zeker, je vult de vriezer sneller met compound, maar het is geen boogschieten." RIP voor een geweldige ambassadeur voor het buitenleven.
Ik heb nog nooit van hem gehoord, maar hij klinkt als het soort kerel naast wie ik graag mijn compound zou schieten, een paar verbale steken zou uitwisselen en dan een biertje met hem zou drinken.

Ik heb nog nooit van hem gehoord, maar hij klinkt als het type kerel naast wie ik graag mijn compoundboog zou willen schieten, een paar verbale steken uitwisselen en dan een biertje of twee pakken.
Hij was een pionier in het vliegvissen op zout water. Bekijk de Walker's Cay Chronicles. Wat velen niet over hem wisten, was zijn passie voor traditioneel boogschieten.

Hij was een pionier in het vliegvissen op zout water. Bekijk de Walker's Cay Chronicles. Wat velen niet over hem wisten, was zijn passie voor traditioneel boogschieten.
Dat wist ik niet van hem. Ik ben erg geïnteresseerd in vliegvissen op zout water. Ik heb zijn visvideo's bekeken, maar nooit iets gehoord over traditioneel boogschieten.

Dat wist ik nooit van hem. Ik ben erg geïnteresseerd in zeevliegen vissen. Ik keek zijn visvideo's, maar hoorde nooit iets over traditioneel boogschieten.
Clay Hayes heeft een paar video's met hem in zijn kamp in centraal Florida. Flip was een gecertificeerde killer met de stokboog. Hij is de reden dat ik me in traditioneel boogschieten ben gaan interesseren. Ik sprak met hem erover op een vis evenement waar we beiden waren, en toen gaf hij me de "compound is geen boogschieten" speech. Hij daagde me ook uit om kalkoenen te jagen met de boog, waar ik nu verslaafd aan ben.

Ik hield van targetschietsport, het paste niet goed bij mijn jacht. Ik hield van langere recurvebogen met vizieren, ik vond het beperkend voor mijn jacht. Ik heb een jaar lang een compoundboog geprobeerd, deze was ook beperkt tot mijn jacht. Een kerel de straat verderop schiet met compounds, hij heeft één schot en dat is niet steil naar beneden vanuit een boomhut, 20 yards staand op vlakke grond, zoals hij vorige seizoen ontdekte. Hij vroeg om suggesties hoe hij een hert van 10 yards, 18 voet naar beneden moest raken. Ik zei hem dat het mijn zaak niet was.

Ik hou van trad.
Ik vind recurves functionele kunst.
Ik geef niet om longbows en heb geen interesse om dingen vanaf nul te maken.
Ik heb vrienden die dat doen, goed voor hen.
Ik draag geen zelfgesponnen wollen kleding en rijd niet op de muilezel naar de achterste 40.
Nee. Ik check weer-apps met mijn telefoon, rijd in een Jeep (met verwarmde stoelen en stuur).
Mijn keuze van boog is gewoon mijn keuze van boog.
Ik vecht met RA aan en uit, waarschijnlijk gebruik ik mijn compound.
Ik zou mijn Blackwidow verkiezen.
Het hangt er gewoon vanaf hoe de training verloopt.
Ik heb herten geschoten met trad-uitrusting, werkte prima.
Ik heb niemand iets te bewijzen.
Verdomme, ik heb in de laatste 5 jaar één hert geschoten (inclusief met geweer).
Ik heb gewoon geen schutters gezien.
Ik denk niet dat het uitmaakt waarmee ik jaag als mijn vlees uit de supermarkt komt LOL

21 - 40 of 44 Posts