Trad Talk Forums banner

Hoyt Pro medalist recurve boog

1 reading
5.5K views 30 replies 12 participants last post by  Colin Rogers  
#1 ·
Nieuw in traditioneel boogschieten en ik heb deze Hoyt Pro medalist recurve boog. Ik vroeg me af of iemand me kon vertellen wat het doel is van dit rode lipje dat op de riser is gemonteerd.
Image

#2 ·
Nee, maar dat is een KLASSIEKER!!!!! met mogelijk de originele HOYT-steun. Het lijkt wel een beetje op het vage HOYT-logo erop.

#3 ·
Ik was enthousiast toen ik de boog zag. Welkom op het forum!
Vertel ons lengte en ponden?

• Like
Reactions: RobertS53
#7 ·
Welkom.
Geweldige boog.
Soepele schutter.
Een geweldige leerboog.
Zeer vergevingsgezind.
Koop een nieuwe snaar.
Je hoeft de clicker niet te gebruiken. Ik zou hem gewoon laten zitten, want als je hem eraf haalt, leidt dat tot: "Wat te doen met de 2 schroefgaten?"
Bovendien wil je de clicker misschien later.
Ik heb er een waarop ik heb geleerd.
Ik zal hem waarschijnlijk nooit verkopen.

#10 ·
Voor het verhaal antwoordde de verkoper me en leek in orde te zijn met de verzending, net voordat de prijs steeg naar ongeveer 80 euro en de zeeman het me jammer vond om me te melden dat het totaal ongeveer 95 euro zal zijn met de verzending.
Toevallig zag hij me niet glimlachen.
Na een telefoontje met hem was hij blij dat ik verliefd was op zijn boog, verrast dat ik precies wist wat ik kocht, hij vertelt me zijn boogschutterverhaal, oefenen met zijn hele familie, het winnen van toernooien, landkwalificaties, zijn goede oude tijd.
Het lijkt erop dat ik die boog binnenkort zal hebben na een jaar aarzeling. Ik zal het je vertellen als ik hem heb en ik steek mijn vingers op dat alles goed gaat.

#11 ·
NICE TWIX, ja, laat het ons weten wanneer je het in handen hebt. Ik ben BLIJ dat je het krijgt.

• Like
Reactions: twix
#14 ·
Nee, ik weet niet of de linkshandigen in de Verenigde Staten gemakkelijk hun bogen kunnen verkopen, maar hier in Frankrijk hebben linkshandige boogschutters problemen als ze hun bogen willen verkopen, dus de prijzen kunnen erg goedkoop zijn voor linkshandige bogen.
Ik ben momenteel op zoek naar een Apache-boog van Navajo Bows, gemaakt door Roy Hall, voor slechts 175 euro, de vorm is bijvoorbeeld gloednieuw.

#18 ·
Je hebt de riser gewichten en een stabilisator nodig voor je Hoyt. Ik herinner me dat ik in de jaren 70 wegzwijmelde bij de Hoyt targetbogen, ze zijn het summum van houten targetbogen.
ik heb wat gewichtsproblemen omdat mijn boogarm, ik heb een lichte boog nodig en ik schiet op de traditionele manier, zo min mogelijk accessoires als het mogelijk is.
Uitzondering met deze Hoyt omdat ik geen stuk leer op de ramen kan leggen, ik zal een rest gebruiken, als ik me goed herinner, heeft mijn Damon Monterey een oude Hoyt plastic en lederen rest, ik heb hem eraf gehaald om in plaats daarvan een stuk leer te plaatsen, ik heb de Hoyt rest bewaard, ik kan hem gebruiken voor deze Hoyt boog als de rest er niet goed uitziet.
Ik heb het geld naar de man gestuurd, nu wacht ik op de boog.

#17 ·
Ik had een tijdje een korte stapel van verschillende stijlen Hoyt-stabs en -gewichten. Ik heb ze gebruikt op een aantal van de oude Hoyt metalen TD-risers. Ik heb een paar foto's bewaard, haha.

#20 ·
Ik heb het maar een beetje geprobeerd omdat de nacht viel.
Het is een serie van 17.00 uur, gemaakt tussen 1970 en 1972, geen bus in het midden van de riser, geen gaten voor een richtsysteem.
66" en 39# @28.
Originele Hoyt-steun in goede staat.
Brace height op dit moment op 8" 1/4.
Het lijkt de best gebalanceerde boog in mijn collectie, voor mijn hand en mijn persoonlijke manier van grijpen.
De boog blijft verticaal zonder een compensatie met mijn hand te doen, het is meer ontspannend voor mij.
Ik ontdek nieuwe sensaties met een verhoogde steun, het lijkt meer in mijn natuurlijke uitlijningen te liggen.
Hier voorlopig mijn waarnemingen, morgen zal ik de nokkenset en wat dempers plaatsen, want deze boog zou ook Hoyt Pro Melodist kunnen heten, hij heeft een kristalhelder gitaargeluid.

#22 ·
Ik ook. Ik heb de boog altijd beschouwd als het eerste muziekinstrument. De muziek maakt deel uit van het plezier.

Ik heb er genoeg van om een eenvoudig kwintet te spelen.

Je zou de toonhoogte kunnen afstemmen met de brace height om de toon te krijgen die je verkiest, maar 8 & 1/4 klinkt ongeveer goed. - lbg

• Like
Reactions: twix
#23 ·
ok hier de 1200 gram nieuwe: ik heb mijn dempers in L6 geplaatst, en ze doen hun werk, de boog is stil genoeg om de brace height op 8,5" te zetten. Mijn snaar heeft 16 strengen, waarschijnlijk te veel en het was de goedkoopste snaar in de winkel, ik zal waarschijnlijk een nieuwe nemen. Momenteel gebruik ik easton gamegetter spine 500, 505 grains, voor ongeveer 39# op mijn vingers. De pijlen zijn te zwaar maar slap genoeg, ik zal misschien betere aluminium pijlen vinden met 600 spine. Ik ga wat tijd met deze boog doorbrengen, ik ben nog steeds erg verrast door zijn natuurlijke balans dan mijn andere bogen.

#26 ·
Mooie boog en ik ben er zeker van dat je ervan zult genieten. Ik heb de mijne nog steeds van toen ik hem in 1969 voor veel toernooien gebruikte. Hoyt adverteerde hem ooit als de meest winnende boog in de geschiedenis en tot de metalen riser takedown hem verving, bestond er geen twijfel dat dit de boog was die serieuze doelgerichte schutters moesten bezitten.

#27 ·
Nieuw in traditioneel boogschieten en ik heb deze Hoyt Pro medalist recurve boog. Ik vroeg me af of iemand me kon vertellen wat het doel is van dit rode lipje dat op de riser is gemonteerd. View attachment 53154
Hallo, ik heb deze boog net gekregen. Zo nieuw in het lange boogschieten. Een voor de hand liggende vergelijking voor jezelf. Die kleine plastic klepjes vlakbij het logo. 'Is dit waar de pijlschaft rust om te schieten?' Proost.

#29 ·
De pijl zit op de kleine krul-q arm die naar links uitsteekt.
Het kleine, TAB-achtige plastic stukje (flap) is een soort bumper voor de pijl om langs te lopen in het begin van de vlucht als hij van de snaar komt.

#30 ·
COLIN welkom op het forum.
Om niet kritisch te zijn, maar informatief, dit zijn recurves......
Met recurve-ledematen komen ze terug naar de schutter en buigen dan weer terug aan de uiteinden.
Je verwees naar nieuw zijn in lange bogen,......met lange bogen is er geen recurving aan de uiteinden, een lange boogpees raakt de ledematen pas bij de daadwerkelijke TIPS.

• Like
Reactions: Colin Rogers