Trad Talk Forums banner

Bare Bow Setup

1.1K views 15 replies 8 participants last post by  docjon  
#1 ·
Ik ben geïnteresseerd in het opzetten voor Bare Bow competitie. Voor zover ik heb gevonden, lijken een 25" riser en medium of lange ledematen de standaard te zijn. Medium ledematen zouden een booglengte van 68" maken, terwijl lange ledematen een booglengte van 70" zouden maken.

Kijkend naar risers, zou iets in de prijsklasse van $200 tot $400 me in de buurt moeten brengen. Ongeveer dezelfde prijsklasse zal ook werken voor een set ledematen.
Er zijn verschillende Hoyt-, Gillo- en WNS-risers die lijken te werken voor deze opstelling.
Evenzo hebben Hoyt, Nika N3, Gillo en WNS de Carbon ledematen met een schuimkern die me ook interesseren. Ergens rond het trekgewicht van 36# is waar ik de ledematen zal kopen.

Ik heb al een flipper rest met een cushion plunger. Dus, wat ik nodig heb is een degelijke pees en eventueel wat balansgewichten toevoegen naarmate ik verder ga.

Ik schiet al vele jaren 3D met een 19" Satori riser en korte Uukha Gobi ledematen, op 45#, vanaf een rug rest en het is erg leuk geweest. :cool: Dit jaar wil ik mijn spel verbeteren met de 3D-competities. (y)

Alles wat je kunt toevoegen of suggereren wordt gewaardeerd. :)

#2 ·
Besteed je geld aan de riser. Zoek naar de hoogste kwaliteit gebruikte die je kunt vinden.

Wat is je treklengte?

#4 ·
Elke 25 inch riser is prima. Je zult merken dat overstappen op Barebow een behoorlijke mate van toewijding vereist. Ik heb een boog opgezet voor Barebow Recurve op ASA-wedstrijden, maar ik schiet er niet vaak mee. Ik heb net een snelle pijl gebruikt met een vaste kruip van 25 yard, omdat ik het gewend ben om op dit punt een gat te schieten. Je zult genoeg WTF-momenten hebben met stringwalking op een 3D-parcours, het is niet het directe voordeel dat sommigen proberen te creëren. Vereist een echte walkback-afstemming en een zeer strikt schotproces. Een handvol pijlen pakken en zeggen "het ziet er goed uit op 20" gaat niet lukken.

#7 ·
Elke 25 inch riser is prima. Je zult merken dat overstappen op Barebow een behoorlijke mate van toewijding vereist. Ik heb een boog opgezet voor Barebow Recurve op ASA-wedstrijden, maar ik schiet ze niet vaak. Ik heb net een snelle pijl gebruikt met een vaste kruip van 25 yard, omdat ik het op dit moment gewend ben om een ​​gat te schieten. Je zult genoeg WTF-momenten hebben als je een 3D-parcours afloopt, het is niet het directe voordeel dat sommigen proberen te creëren. Vereist een echte walkback-afstemming en een zeer strikt schotproces. Een handvol pijlen pakken en zeggen "het ziet er goed uit op 20" gaat het niet redden.
Leuk onderdeel van 3D-schieten, kijken hoe andere mensen zich het hoofd breken om afstanden te berekenen... Ik glimlach gewoon... split-finger instinctief, mijn manier...

#13 ·
Ik heb Lancaster Archery gebeld en met een van hun supporttechnici gesproken en verschillende video's van Jake Kaminski bekeken. De video's van Jake waren nuttiger dan al het andere. Die man weet echt hoe hij dingen uit elkaar moet halen. (y) Ik heb nog geen bestelling geplaatst, maar ik ben voorstander van de WNS Elnath FX 25" riser, die $290 kost. WNS Motive C5 carbon/foam ledematen van 36# in een medium lengte kosten $270. Dus met een degelijke pees zou het allemaal uitkomen op ongeveer $500 plus. :) Niet slecht voor een starter setup.

Tenzij ik meer of betere informatie tegenkom, is dit de setup die ik zal kopen en over ongeveer een maand mee zal beginnen schieten. Op dit moment is het weer niet het beste, dus ik heb geen haast om te gaan schieten. :sneaky:

#16 ·
Daar ben ik. Ik schiet al tientallen jaren traditioneel en wilde in Barebow stappen, maar om eerlijk te zijn, wil ik niet zo hard werken. Ik heb een paar wharfed risers waarvoor ik een set ledematen ga kopen en een springy rest op ga zetten en gewoon traditioneel ga schieten op ASA-wedstrijden hier in Oklahoma en de lokale wedstrijden. Hier in Oklahoma gelden de volgende ASA-regels voor de traditionele klasse:
Oklahoma ASA erkent één traditionele klasse – Traditional 25
  • 25 yard maximale afstand. 280 FPS, onbekend
  • Boog moet een recurve- of longbow zijn zonder wielen of nokken. Geen hulpmiddel voor het loslaten, geen vizieren, een enkele stabilisator tot 12” lang gemeten vanaf het bevestigingspunt, geen overdraws, geen draw checks, één vinger moet de pijlnok aanraken en moet één consistent ankerpunt gebruiken. Schieten vanaf de plank of verhoogde rest toegestaan. Geen plunger toegestaan. Boog gemonteerde kokers zijn toegestaan. Geen markeringen op het vizier, de pees of de boog om als richt- of beoordelingsreferentie te gebruiken. Snaardempers of -dempers zijn toegestaan. Alle pijlen moeten identiek zijn in grootte, gewicht en constructie.